سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترینِ برادرانت، کسی است که از خیر [رساندن] باز ایستد و تو را نیز با خود، باز دارد . [امام علی علیه السلام]

اندیشه توانگر

 

قانون خلاقیت :

هر آنچه را که بتوانید تصور کنید ، به یاری خدا می توانید به دست آورید ........

اکنون که در ذهن خود خلاء ایجاد کردید ، آماده اید آن خلاء را با موهبتهای غنی و تازه پر کنید . برای این کار  سه گام اصلی وجود دارد که یک به یک آنها را بررسی می کنیم  .

1-      داشتن طرح وبرنامه  و نوشتن آرزوهای مربوط به آنها ( قانون خلاقیت ) 

2-      تجسم ذهنی ، که طرحها و برنامه هایمان  به سرانجام دلخواه رسیده اند ( قانون تخیل )

3-      تکرار مداوم عبارات تاکیدی مربوط به انجام کامل و عالی آنها ( قانون فرمان )

اولـیـن گـام ، داشـتـن طرح و برنامه و خلاقیت است که بدون داشتن آنها دو گام بعدی بی معنا می شود . به این  صورت که ذهن خود  را  به سمت  آرزوهای  بزرگ معطوف کنیم و هر مانعی که در سر راه رسیدن به آنها است از بین ببریم .روانشناسان معتقدند که وقتی صاحب آرزوها و هدفهای بزرگ هستیم ، بر افراد و رویدادهای اثر می گذاریم ، طوری که انگار همه چیز و همه کس ، ناخود اگاه با آرزوها و هدفهای بزرگ ما همنوا می شوند و ما را یاری می کنند تا به آنها برسیم . در این قانون به جای اینکه آرزوهای کهنه و قدیمی خود را به بهانه ی اینکه محال هستند ، سرکوب کنبم ، به طرزی سازنده و از نو به آنها نگاه می کنیم ، یعنی ببینیم آرزوی واقعی ما  چیست ؟ برای رسیدن به آن باید چه بکنیم ؟ و ترجها پاسخ این سوالات را بنویسیم ، نوشتن و به روی کاغذ آوردن کمک بسیاری خوبی برای جایگیری بهتر آنها در ذهن می کند .

سعی کنید آرزوهای خود را به صورت کلی ننویسید ،  به عنوان مثال رسیدن به خوشبختی ، داشتن شرایط کاری مناسب ، موفقیت تحصیلی ، همسر مورد علاقه و پول و ثروت درهمه ما انسانها آرزوهایی مشترک هستند ، سعی کنید آرزوهایتان را جزء به جزء بنویسید ، اینکه مثلا خوشبختی از نطر شما چیست ؟ کار خوب از نظر شما چه    در آمدی دارد ؟ تحصیلات عالی تا چه مقطعی مورد نظرتان هست ؟ همسر ابده ال شما چه مشخصاتی دارد و .......

ابن مسئله را می دانم که در ابتدا ابن کار احمقانه و شابد مسخره به نظر بباد ولی ابن کار چند مزبت دارد : اول ابنکه خود و خواسته های خود را بهتر می شناسبم ، جابگاه ذهنی آرزوها و خواسته هایمان منظم می شود و می توانیم آنها را اولویت بندی کنیم و مهمترین مسئله اینکه با خودمان صادق می شویم و چیزهایی که شاید گاهی خواستهای ذهنی ماست ،   ولی به بهانه محال بودن سعی می کنیم  آنها را دور بریزیم برروی کاغذ می آوریم ، آن چیزی که خودمان خواهان آن هستیم نه آنچه را که دیگران از ما می خواهند و یا آنچه که فکر می کنیم اگرآنطور باشیم پذیرفته ترهستیم .

بسیاری از ما ، از اینکه آرزوهایمان را قطعی بیان کنیم می ترسیم ، ترس از ناشکری از نعمتها خداوند ، ترس از اینکه مبادا برای خدا تکلیف معلوم کرده باشیم ، اما همانطور که دکتر امیلی کدی ( Dr. Emilie Cady   ) می گوید : ((  هرگاه آرزویی درست ونیرومند به سراغتان می آید ، دست خداست که درب ذهنتان را می کوبد و می خواهد موهبتی عظیم تر به شما عطا کند . ))

این موضوع را به خاطر داشته باشید که سرکوب کردن آرزوها و نصب اتیکت غیر ممکن برروی آنها ،  باعث می شود به بیراه برید و به طرزی مخرب یا به صورت گرایشهای عصبی و فشارها و هراسها و اعتیادها و بیماری روانی و عدم تعادل جنسی ویا سایر اعمال منفی بروز کنند . اگر اراده کردید و تصمیم به نوشتن آرزوهایتان دارید ، ممکن است در ابتدا احساس کنید آرزوی قطعی و معینی ندارید و بدرستی ندانید خواهان چه چیزهایی هستید ، در این صورت از همه ی چیزهایی که نمی خواهید در زندگی داشته باشید و میخواهید که آنها از زندگیتان بیرون بروند  فهرستی تهیه کنید ودر نهایت به آنها بگویید :

(( همه ی شما محو می شوید ! همه ی شما به نابودی  می گراید ! ))

این حقیقت را بدانید که موانع و مشکلات، ازسر راه انسانهایی که می دانند به کجا می روند ، می گریزد و دورمی شود،گویی همه ی دنیا حامی انسانی است که می کوشد متحول شود .

توانگری حاصل اندیشه و عمل آگاهانه است . زندگی توانگرانه گاه کامیاب و گاه نا کامیاب نیست . مانند پل یا ساختمان ، حاصل برنامه ریزی دقیق است . بدون طرحهای آگاهانه وتوانگرانه نمی توان شاهد ثمراتی استوار و پایدار شد .

نوشتن آرزوهای بزرگ و بیان سازنده آنها از طریق نوشتن و دعا برای اینکه لطف خدا شامل حال آن آرزو شود ، دارای اقتداری اعجاب آور است . ممکن است در نگاه اول ساده لوحانه به نظر بیاید اما معمولا حقیقتهای بزرگ و اسرار قدرتمند، ساده اند ، آنقدر ساده که انسانهای عادی با کوشش برای یافتن راههای دشوار ، آنها را نادیده    می گیرند .




مـرجـان ::: سه شنبه 85/9/14::: ساعت 2:22 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ