سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش نرمش و اساس نادانی درشتی است . [امام علی علیه السلام]

اندیشه توانگر

 

طبیعت از خلاء متنفر است ........

شاید این جمله را شنیده باشید ، که طبیعت خلاء را دوست ندارد . قانون خلاء ، یکی از قدرتـمند ترین قوانین توانگری است . هرچند که عمل کردن به آن ایمانی جسورانه و دلاورانه و ماجراجویانه می خواهد ، تا بتوان ثمرات کامل آن را درو کرد .

قانون خلاء ، در اصل به این صورت است که اگر در زندگیمان طالب موهبتهای بزرگ هستیم باید خودمان را از شر آنچه نمی خواهیم خلاص کنیم تا برای آنچه که می خواهیم جا باز کنیم ، به عبارت دیگر به این معنی که  اگر در کمد لباسهایمان ، لباسهایی هست که دیگر مناسب نیستند ، اگر در خانه یا محل کارمان لوازمی داریم که دیگر استفاده نمی کنیم ، اگر در میان دوستانمان افرادی هستند که دیگر معاشرت با آنان را مناسب نمی بینیم ، همهٌ چیزها و روابط مرئی و نا مرئی غیر لازم را از زندگیمان بیرون بریزیم و ایمان داشته باشیم که همه آن چیزهایی که می خواهیم و آرزومندشان هستیم بدست خواهیم آورد معمولاٌ تا خودمان را از شر چیزهایی که نمی خواهیم ،خلاص نکنیم  ، نمی دانیم چه چیزهایی می خواهیم .اگر در زندگیمان خواهان موهبتهای بزرگتری هستیم باید به اطراف خود خوب توجه کنیم ، باید خواسته های درونی خود را به خوبی بررسی کنیم و با حذف چیزها و خواسته های بی ارزش و کوچک ، جای خالی برای موهبتها و خواسته های بزرگ و والاتر باز کنیم .

همیشه سعی کنیم مسائل کوچک و بی ارزش را از ذهن خودمان دور کنیم ، این لازمه پیشرفت ماست .  همانطور که لباس بچه ها برایشان کوچک می شود ، ما نیز هنگامی که افقهای زندگیمان را  می گسترانیم ، می بینیم که آرمانهای قبلی برایمان کوچک شده اند . برای هماهنگی با این رشد باید کهنه ها را درور بریزیم و تاهنگامی که به آرزوهای کهنه و کوچکمان بچسبیم جلوی پیشرفتمان گرقته می شود و راه را بند می آورند .

دل وجرات به خرج دهید،خودرا متحول کنیدودرخودخلاء ایجا کنیدتابتوانیدتوانگری وتوفیق کاملی را که آرزومند تجربه اش هستیدوحتمامشیت الهی شماست به زندگیتان فراخوانید.  

                                                                                                                                                                                 




مـرجـان ::: پنج شنبه 85/9/9::: ساعت 2:34 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ