سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل پالایش نیابد، تا آن گاه که دانش درست شود [امام علی علیه السلام]

اندیشه توانگر

 

روش ویژه ی عشق

( بخش دوم )

 

در قسمت قبل درباره نامه نگاری با فرشته ها و چگونگی برقراری ارتباط با آنها ، از طریق ذهن و نوشتن گفتم ، راههای بسیار دیگری نیز برای رسیدن به آرامش و عشق الهی وجود دارد و از جمله ی این راهها تکرار جملات تاکیدی است که سعی می کنم در این قسمت تعدادی از این جملات تاکیدی را برایتان بنویسم .

      1-     چون با آن یگانۀ جدایی ناپذیر همراهم ، پس با عشق و خوشبختی جدایی ناپذیر خود نیز ، همراهم .

2-   نور خدا در درونم می تابد و هرچه ترس و تردید و خشم و نفرت را می زداید . تجلی عشق خدا در من ، از من مغناطیسی مقاومت ناپذیر می سازد .

3-     من فقط کمال را می بینم ، و بجز حق الهی هیچ نمی خواهم .

4-   همه را دوست می دارم و همه دوستم می دارند . او که به ظاهر دشمن منست ، از در دوستی در می آید : مثل حلقه ای طلا در زنجیر خیر و صلاح من .

5-     من با خودم و همه ی دنیا در آشتی و آرامشم . به همگان عشق می ورزم و همگان به من عشق می ورزند .

6-     هم اکنون دروازه های شادکامی به رویم گشوده می شود .

7-     از هرچه و هر کس که در مشیت الهی زندگیم نیست دست می شویم ، و طرح الهی زندگیم هم اکنون آشکار می شود .

8-   هم اکنون – به یمن لطف الهی – همۀ درها و دروازه ها برای شادمانیهایی نامنتظر گشوده می شوند ، و خداوند در طرح الهی زندگیم شتاب می ورزد .

9-     کار خدا حرف ندارد . همیشه در منتهای کمال است و چیزی جز خیرو صلاح من نمی خواهد .

10- خدایا ! راه را بر من آشکار کن ! بگذار برکتی که تو به من عطا کرده ای را بچشم خود ببینم .   

11- با موانع ،  طرح دوستی می ریزم تا هر مانعی پله ای شود برای بالا رفتنم . هرچه در این عالم وجود دارد – مرئی و نامرئی – در کار است تا به حق خود برسم .

12-  در ذهن الهی مانع وجود ندارد . پس چیزی نمی تواند مانع شود که به خیر و خوشی ام نرسم .

13- جسورانه به شیری که بر سر راهم قرار گرفته می تازم و می بینم که سگ کوچک ، خرمایی رنگ و مهربانی بیش نیست .

14- شادمانی ام کار خداست ! پس هیج کس نمی تواند در آن دخالت کند .

15- برای شادمانی و تندرستی و توانگری و عشق پایدارم سپاس می گزارم .   

 اینها بخشی از جملات تاکیدی است و شما می توانید با ابتکار خود جملات زیادی نظیر اینها بنویسید . لطفا یکبار دیگر این جملات را بخوانید و  ننها آن عبارت تاکیدی را تکرار کنید که بیش از همه می پسندید و به آن اعتقاد دارید . فراموش نکنید که این کلام همان عصایی است که معجزه می کند . زیرا گفتار تو ، تجلی کار خداست و مجری امور الهی . 

 




مـرجـان ::: شنبه 86/3/12::: ساعت 6:30 عصر

 

روش ویژه ی عشق

 ( بخش اول )

 

یکی از تعالیم اساسی حقیقت این است که آنجه را در محیط اطراف و موقعیتهای گوناگون تجربه می کنیم ، از پیش به صورت آرمان و اندیشه در ذهن خودآگاه  یا ناخوداگاه مان وجود داشته است . یکی از رمزورازهای بزگ عشق ، آموختن این موضوع است که چگونه می توان آرمان ها و اندیشه های مخالف را از ذهن خود آگاه راند . چنین پالایشی می تواند منجر به زدودن روابط ناهماهنگ در زندگی شود .

اگر شما بتواند آرمان ها و اندیشه های درست را انتخاب کنید ، بدون شک یا موجب می شوید که شیوه رفتاری اطرافیان تغییر یابد ، یا آن ها را  از زندگیتان برانید . در هر دو صورت ، تردیدی نیست که به آرامش و هماهنگی دست خواهید یافت .

قصد دارم در این بخش از مطالبی برایتان بنویسم که تاثیری مثبت بر اندیشه هایتان خواهد گذاشت و به آن ها نظم الهی خواهد بخشید . این روش ، چیزی جز تکرار دعاهای عارفانه نیست ، که می تواند بر مدت عمرتان اضافه کند ونگرانیهای بیهوده را از ذهنتان براند، و در ایجاد یا ادامه روابط با دیگران نیز موجب تغیراتی شگرف و  شگفت آور می شود . به گونه ای که شاید روابط دشمنانه را تبدیل به دوستانه کند . تردیدی نداشته باشید که این امر ، بر میزان سلامتی جسم و جان خواهد افزود و شما را به سوی توانایی و کامیابی خواهد برد .

 این روش چگونه کار می کند ؟

این روش را می توان پنهانی و با استفاده از عبارات مناسب ، مورد استفاده قرار داد . سخنان نیکو سر شار از موهبت و نعمت هستند و به همین دلیل هم موهبت و نعمت به ارمغان می آورند . روش کاربردی این عبارت به منظور دستیابی پیامدهای فرشته آسا به این ترتیب است که باید به شخص مورد نظر اندیشید و به فرشته و ضمیر یا خویشتن برتر و معنوی او نامه نوشت .

با نوشتن نامه به فرشته ی ضمیر شخص مورد علاقه ، اعتقاداتی هماهنگ نسبت به او ایجاد می شود و ضمیر ناخود اگاه شما ، این هماهنگی را به سوی او سوق می دهد . در عین حال ، خویشتن برتر او را به یه یادش می آورد و زنده می کند .

نیروی ویژه ای در نوشتن نامه به فرشته ی ضمیر دیگران وجود دارد که در روشهای عادی ارتباطی مورد استفاده نخواهد بود . با نوشتن کلام حقیقت  می توان طرف مقابل را مورد قضاوت قرار داد ، موانع عاطفی از جمله غرور ، خودخواهی و تکبر را از بین برد و در خویشتن الهی او نفوذ کرد .

به فرشته ای که نیاز دارید نامه بنویسید

اگر به فرشته ای نامه نوشتید و نتیجه نگرفتید ، به فرشته ای نامه بنویسید که مسئول بر آورده ساختن آرزوی خاص شماست . مثلاً اگر طالب حمایت هستید ، به فرشته حمایت نامه بنویسید . اگر سلامتی می خواهید ، به فرشته شفا نامه بنویسید . اگر می خواهید ازدواج کنید ، به فرشته عشق بنویسید . تعداد فرشتگان ،  بسیار زیاد است . فرشته ی سازگاری ، فرشته ی شادمانی ، فرشته ی فرزانگی ، فرشته ی هدایت ، فرشته ی ثروت ، فرشته ی درک ، فرشته ی رشد ، فرشته ی معنویت و ...

پیش از اقدام به سفر و یا گام گذاشتن به راهی تازه و نا آشنا ، یا مواجه شدن با وضعیتی دشوار می توانید از عبارت های زیر استفاده کنید :

« فرشته ی حمایت پیشاپیش من گام بر می دارد تا از برخورد با موقعیتهای منفی و ناخوشایند بر حذر باشم .... »

یا : « فرشته حمایت پیشاپیش من گام بر می دارد و راه مرا هموار می سازد .... »

نوشتن نامه به هر کدام از فرشتگان احتیاج به ادبیاتی خاص ندارد . هر طور که دوست دارید برایشان صادقانه بنویسید و مطمئن باشید ثمرات مثبت این نامه نگاری را خواهید دید . پیشنهاد می کنم از همین حالا شروع کنید .  

 




مـرجـان ::: شنبه 86/2/15::: ساعت 8:29 صبح

 

عشق نیروی شفا بخش دارد !

 

برای پرهیز کردن از خاطرات منفی ، دو راه ویژه وجود دارد که موجب می شود نیروی شفا بخش عشق در ذهن و وجود انسان بر انگیخته شود این دو راه عبارتند از عـفو و  رها سازی ، شاید ندانید که این دو پدیده ، بخشی از عشق به حساب می آیند .  هر گاه متوجه می شوید که جنبه های گونانگون عشق نتوانسته اند پاسخ مناسبی به شما بدهند و مشکلات زندگی را بر طرف سازند ، به این امر بیندیشید که احتمالاً هنوز از دو راه موثر عفو و رها سازی استفاده نکرده اید . بدون تردید اگر این کار را انجام دهید ،  از پیامدهای نیکوی آن برخوردار خواهید شد .

بدون تردید نوشته جبران خلیل جبران ، به همین دو مورد اشاره دارد : « با من از عشق بگو .... عشق برای رشد و پیرایش تو موثر است . گمان مبر که تو می توانی عشق را هدایت کنی . به این بیندیش که اگر لایق باشی ، عشق تو را هدایت خواهد کرد . »

حتماً شنیده اید که عشق چیز با شکوهی است ، ولی در مواقعی که قدرت پذیرش و اطاعت از آن را نداشته باشید ،  تبدیل به نیرویی درهم شکننده خواهد شد .  اگر اشتیاق به عفو و رها سازی داشته باشید ، همین  پدیده در هم  شکننده که چون نیش در بدن انسان فرو می رود . به همان چیز باشکوه  تبدیل      می شود . در چنین حالتی در خواهید یافت که عشق می تواند شما را به سوی هدفی منعالی رهنمون باشد .

یکی از قوانین روحانی این است که اگر می خواهید بر مشکلاتتان غلبه کنید و به پیشرفت واقعی در زندگی نائل شوید ، حتماً باید بتوانید عفو کنید . بسیاری از مردم ، واژه عفو را دوست ندارند و به نظرشان کلمه ای ناخوشایند می آید . در حالی که معنای آن ، آزاد کردن ، رها ساختن و جایگزین کردن چیزهای بد با چیزهای خوب است .

رها سازی نیز نوعی عفو به حساب می آید و همۀ ما به آن نیاز داریم . بسیاری از ما تصور می کنیم که وابستگی عاطفی ، والاترین جنبه عشق است ، در حالی که خلاف این امر ، صدق می کند . رها سازی عاطفی ، والاترین جنبه عشق است . وابستگی عاطفی ، همواره به اسارت ختم می شود ، در حالی که شیوه واقعی عشق ، آزاد کردن معشوق از اسارت است . اگر به رها سازی اقدام کنید ، هرگز زیان نخواهید دید ، بلکه بر عکس راهی تازه برای پرورش عشقی آزادانه و رضایت بخش خواهید گشود . به این ترتیب ، همه کسانی که از این پدیده بهره مند می شوند ، می توانند بهتر عشق بورزند و از عشق برخوردار شوند .

در چنین حالتی هرگز چیزی را از دست نخواهید داد . اگر چنین احساسی دارید ، به این دلیل است که عشق دیگر برایتان موهبتی یگانه به حساب نمی آید . یعنی قدرت آزادی بخش عشق ، شما را رها کرده است . بنا براین به جست و جوی آن بروید و دوباره از مزایایش  بهره مند شوید .

رها سازی دیگران ،  به معنی رها سازی خودتان است . اگر به دیگران ، گرایش ها ، نحوه زندگی و رفتار آنان احساس دلبستگی دارید ، شاید به این دلیل باشد که نا خود اگاه به آنان وابسته شده اید . به این ترتیب ،  از اسارتی که خودتان بوجود آورده اید ، آزده می شوید . همیشه به یاد داشته باشید که شما ارباب موقعیت ها هستید،  و نه برده آنها .

چارلز فلیمور با تجربه ای که در مورد نیروی شفابخش عشق از طریق عفو و رها سازی به دست  آورد ، شیوه موثر برای دستیابی به سلامتی ، ثروت و خوشبختی را همین نیرو می داند و می گوید:

  

« مشکلات خود را ، هرچه باشد ، با اندیشه های درست  درمورد نیروی شفا بخش عشق ، برطرف سازید . »

 

  




مـرجـان ::: سه شنبه 86/1/28::: ساعت 10:49 عصر

چگونه عشق را جذب کنیم ؟

 

بارها در زندگی به مواردی برخورد کرده ایم که برای پیشرفت ، راهی جز مبارزه نداشته ایم ، ولی در عین حال ، هرچه کوشیده ایم ، نصیبی جز درد و رنج و شکست نبرده ایم.هرچند مدتی بعد دریافته ایم که اگرراهی را که در پیش گرفته بودیم دوست داشتیم،می توانستیم به کامیابی برسیم .

امیت فاکس می گوید : « هیچ مشکلی پیدا نمی شود که عشق نتواند برطرف سازد . »  نیاکان ما از رازی آگاه بودند که با خبر شدن از آن ، می تواند برای ما سودمند باشد . این  راز چنین بود : « وصف خوبی ، می تواند خوبی مضاعف را به زندگی ما بیاورد . » 

خانم می رولند در کتابی به نام « باور کنید ! » در مورد خوبی مضاعف می نویسد : « اگر در جست و جوی کامیابی و خوشبختی هستید ، و نمی توانید آن را به سوی زندگی خود جذب کنید ، تنها چاره این کار ، ابزار محبت است . اجازه بدهید همۀ وجودتان کانون درخشش عشق شود . از این طریق می توانید به عشق الهی که چون هسته ای در درونتان است و جاذبه ای عظیم دارد ، دست یابید . در این صورت ، جهان در نظرتان تغییر خواهد کرد . لحظه ای که قلبتان سرشار از عشق باشد ، محال است از دیگران انتقاد کنید و موجب ناراحتی آنان شوید . تنها با سر شار بودن از عشق الهی می توانید همه خوبی ها را به سوی خود جلب کنید . »

فلورانس اسکاول شین نیز در کتابی به نام « بازی زندگی و شیوه انجام این بازی » نوشته است : « همۀ انسانهای حاضر در این سیاره خاکی ، تمایل به عشق دارند . » مشکل شما هرچه باشد ، با عشق آن را برطرف سازید . امتحان کنید . نیروی عشق می تواند اگر نه در کوتاه مدت ، حتماً در بلند مدت همۀ مشکلات را حل کند . متوجه باشید که ظهور هر مشکل ، می تواند فرصتی برای تشرف به آیین عشق باشد آنهم عظیم ترین نوع عشق که عشق الهی ست .

چارلز فلیمور می نویسد : « هر چه انسان بیش تر درباره ی عشق حرف بزند ، جای بیشتری در ضمیر آگاه خود برای این پدیده  باز   می کند . اگر در اندیشیدن به واژه های زیبا اصرار کنیم و عباراتی سرشار از عشق بر زبان بیاوریم ، بدون تردید عشقی عظیم که توصیف ناپذیر است ، یعنی عشق الهی را به درون خود دعوت می کنیم و تنها با توسل بر عشق می توان بر مشکلات غلبه کرد . عشق را فراخوانید و مشکلاتتان را برطرف سازید . اگر به نیروی عشق اعتماد داشته باشید ، انجام دادن هیج کاری دشوار نخواهد بود . »

اگر در هر موقعیتی ، عشق را آگاهانه فرا خوانید و از نیروی آن یاری بخواهید ، این پدیده می تواند از طرق گوناگون شما را به نتیجه دلخواه راهنمایی کند . اگر به جای مبارزه کردن با مسیر زندگی ، در یابید که چگونه می توان ان را دوست داشت ، آن گاه به رمز و راز عشق که کامیابی را به دنبال خواهد آورد ، پی خواهید برد . با آغوش باز به استقبال عشق بروید و در مسیر پیشرفت تکرار کنید :  « من از نیروی عشق زنده ام . من با قانون عشق زندگی می کنم و عشق همیشه پیروز است ! ... »

عشق در همۀ جنبه های زندگی دارای نیروی شگرف برای رساندن انسان به خوشبختی است . بسیاری از کسانی که به جست و جوی کامیابی و زندگی متعادل می روند ، اذعان دارند که عبارت زیر داری کارایی زیادی است : « عشق از طریق من متجلی می شود و همه چیز را که برای خوشبختی و تکمیل زندگی لازم است ، برایم به ارمغان می آورد . »

نیاز شما در زندگی هرچه باشد ، عشق می تواند به آن پاسخ دهد . لازم نیست برای یافتن عشق به بیرون از خودتان نگاه کنید . آن را از درون خودو از اندیشه ها و احساسات خودتان صادر کنید . خیلی زود درخواهید یافت که همۀ افراد و شرایط را به به نفع خود ، جلب کرده اید . در واقع شما در حلقه پر رمزو راز عشق الهی گام برمی دارید و مقاومتی الهی شما را در برابر خطرات حفظ می کند و خیر و صلاح را به سویتان می آورد !.....

 

همۀ ما انسانها ، تجلی عشق پروردگار هستیم . بنابراین چیزی جز عشق پروردگار به سراغمان نخواهد آمد .

 




مـرجـان ::: شنبه 86/1/18::: ساعت 12:50 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ