سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خودپسندی ضد درستی و آفت خردهاست . [امام علی علیه السلام]

اندیشه توانگر

چگونه عشق را جذب کنیم ؟

 

بارها در زندگی به مواردی برخورد کرده ایم که برای پیشرفت ، راهی جز مبارزه نداشته ایم ، ولی در عین حال ، هرچه کوشیده ایم ، نصیبی جز درد و رنج و شکست نبرده ایم.هرچند مدتی بعد دریافته ایم که اگرراهی را که در پیش گرفته بودیم دوست داشتیم،می توانستیم به کامیابی برسیم .

امیت فاکس می گوید : « هیچ مشکلی پیدا نمی شود که عشق نتواند برطرف سازد . »  نیاکان ما از رازی آگاه بودند که با خبر شدن از آن ، می تواند برای ما سودمند باشد . این  راز چنین بود : « وصف خوبی ، می تواند خوبی مضاعف را به زندگی ما بیاورد . » 

خانم می رولند در کتابی به نام « باور کنید ! » در مورد خوبی مضاعف می نویسد : « اگر در جست و جوی کامیابی و خوشبختی هستید ، و نمی توانید آن را به سوی زندگی خود جذب کنید ، تنها چاره این کار ، ابزار محبت است . اجازه بدهید همۀ وجودتان کانون درخشش عشق شود . از این طریق می توانید به عشق الهی که چون هسته ای در درونتان است و جاذبه ای عظیم دارد ، دست یابید . در این صورت ، جهان در نظرتان تغییر خواهد کرد . لحظه ای که قلبتان سرشار از عشق باشد ، محال است از دیگران انتقاد کنید و موجب ناراحتی آنان شوید . تنها با سر شار بودن از عشق الهی می توانید همه خوبی ها را به سوی خود جلب کنید . »

فلورانس اسکاول شین نیز در کتابی به نام « بازی زندگی و شیوه انجام این بازی » نوشته است : « همۀ انسانهای حاضر در این سیاره خاکی ، تمایل به عشق دارند . » مشکل شما هرچه باشد ، با عشق آن را برطرف سازید . امتحان کنید . نیروی عشق می تواند اگر نه در کوتاه مدت ، حتماً در بلند مدت همۀ مشکلات را حل کند . متوجه باشید که ظهور هر مشکل ، می تواند فرصتی برای تشرف به آیین عشق باشد آنهم عظیم ترین نوع عشق که عشق الهی ست .

چارلز فلیمور می نویسد : « هر چه انسان بیش تر درباره ی عشق حرف بزند ، جای بیشتری در ضمیر آگاه خود برای این پدیده  باز   می کند . اگر در اندیشیدن به واژه های زیبا اصرار کنیم و عباراتی سرشار از عشق بر زبان بیاوریم ، بدون تردید عشقی عظیم که توصیف ناپذیر است ، یعنی عشق الهی را به درون خود دعوت می کنیم و تنها با توسل بر عشق می توان بر مشکلات غلبه کرد . عشق را فراخوانید و مشکلاتتان را برطرف سازید . اگر به نیروی عشق اعتماد داشته باشید ، انجام دادن هیج کاری دشوار نخواهد بود . »

اگر در هر موقعیتی ، عشق را آگاهانه فرا خوانید و از نیروی آن یاری بخواهید ، این پدیده می تواند از طرق گوناگون شما را به نتیجه دلخواه راهنمایی کند . اگر به جای مبارزه کردن با مسیر زندگی ، در یابید که چگونه می توان ان را دوست داشت ، آن گاه به رمز و راز عشق که کامیابی را به دنبال خواهد آورد ، پی خواهید برد . با آغوش باز به استقبال عشق بروید و در مسیر پیشرفت تکرار کنید :  « من از نیروی عشق زنده ام . من با قانون عشق زندگی می کنم و عشق همیشه پیروز است ! ... »

عشق در همۀ جنبه های زندگی دارای نیروی شگرف برای رساندن انسان به خوشبختی است . بسیاری از کسانی که به جست و جوی کامیابی و زندگی متعادل می روند ، اذعان دارند که عبارت زیر داری کارایی زیادی است : « عشق از طریق من متجلی می شود و همه چیز را که برای خوشبختی و تکمیل زندگی لازم است ، برایم به ارمغان می آورد . »

نیاز شما در زندگی هرچه باشد ، عشق می تواند به آن پاسخ دهد . لازم نیست برای یافتن عشق به بیرون از خودتان نگاه کنید . آن را از درون خودو از اندیشه ها و احساسات خودتان صادر کنید . خیلی زود درخواهید یافت که همۀ افراد و شرایط را به به نفع خود ، جلب کرده اید . در واقع شما در حلقه پر رمزو راز عشق الهی گام برمی دارید و مقاومتی الهی شما را در برابر خطرات حفظ می کند و خیر و صلاح را به سویتان می آورد !.....

 

همۀ ما انسانها ، تجلی عشق پروردگار هستیم . بنابراین چیزی جز عشق پروردگار به سراغمان نخواهد آمد .

 




مـرجـان ::: شنبه 86/1/18::: ساعت 12:50 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ