سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرخوری مایه دوری از خداوند است که به سرپیچی کردنها نیرو می بخشد؛ پس شکمهایتان را پر نکنید که نورحکمت در سینه هایتان خاموش می شود [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

اندیشه توانگر

 

ده گام برای رسیدن به استقلال مالی

 

علاوه بر راه هایی که در قسمت قبل گقتم ، برای کسب استقلال مالی و اندیشۀ توانگر بر پایه یی، ثابت و استوار، باید به ده گام زیر که بخت بلند و خوش اقبالی را به بار می آورد ، توجه ویژه کنید .

 

1-   با ذهنی آرام و خاموش ، غرق در مراقبه و مکاشفه ، در ژرفای سکوت باطن ، از خداوند خود بپرسید که چرا نباید به استقلال مالی دست یابید ؟  ( این کار هرگونه عدم اطمینان را از ذهنتان می زداید ، زیرا شک و تردید مسبب تاخیر در توفیق و کامیابی شماست . )

2-   پس از تصمیم برای رسیدن به استقلال مالی و احساس آرامش که دستابی به آن حق مسلم شماست ، از بالاترین درجۀ اسقلال مالی که آرزومند تجربه اش هستید ، برای خود تصویر ذهنی بسازید . ذهناً تصویر درآمد دلخواه و شیوۀ زندگی مورد علاقه تان را بنا کنید . تا حدّ امکان همۀ جزئیات را در تصویر دلخواهتان بگنجانید . به خانۀ دلخواه و لباسهای مورد علاقه و فعالیتهای مورد نظرتان و مکانهایی بیندیشید که می خواهید ببینید .

3-   از آنچه خودتان به  راستی  می خواهید تصویر ذهنی بسازید ، نه از آنچه دیگری برای شما می خواهد ، یا آنچه احساس می کنید که وظیفه تان است که بخواهید . زندگی شما هدیه و موهبتی الهی است که به شما تقدیم شده است تا خودتان زندگیش کنید ، نه اینکه دیگری آن را برای شما زندگی کند . تنها چیزی که خودتان صادقانه و صمیمانه می خواهید می تواند شادمانتان کند . بر این اساس ، تصاویر ذهنی تان را بنا کنید ، نه بر پایه یی  دیگر .

4-   دربارۀ طرحهای درونیتان به هیچ کس چیزی نگویید ، زیرا دیگران همواره می خواهد نظرات خودشان را دربارۀ موفقیت شما بگویند ، اما هرگز نمی توانند درک کنند که موفقیت از دید شما چیست و در واقع آنان شیوه دلخواه خودشان را به شما اعمال می کنند . برنامه هایی که برای موفقیت خود در نظر می گیرید باید نزد خودتان نگاه دارید و در معرض اندیشه های دیگران قرار ندهید .

5-   طبق احساستان نخستین گامها را به سوی استقلال مالی بردارید ،  نه برپایۀ منطق . برای خود زمانی تعیین کنید و بر نامه های شش ماهه و یک ساله و دوساله را در نظر بگیرید ، تا در این مدت به هدفتان برسید . تعیین کنید در چه تاریخی می خواهید به اسقلال مالی کامل دست یابید .

6-   اگر اوضاع بر وفق مرادتان نچرخید و فوراً نتایج دلخواهتان را به دست نیاوردید ، مضطرب و برانگیخته و آزرده نشوید . نخواهید که به زور یا از روی شتابزدگی تصویر ذهنی تان را یه اجرا در آورید . ذهن آشفته و مضطرب و شتابزده ثمرانی ناخوشایند به بار می آورد و تنها ثمره اش دلسردی و تخریب خواهد بود .

7-   در یابید که به محض اینکه آرزوی استقلال مالی در دلتان بیدار می شود ، همۀ رویاهایتان پیشاپیش در عرصۀ ذهنی به حقیقت پیوسته اند . از این رو ، موهبت عظیم شما  ، پیش از تجلی همان قدر از آن ِ شماست که پس از تجلی . هر گز نگویید : « این محال است و پیش نمی آید . » بگویید : « این یا چیزی بهتر از این که تصور می کنم برای من متجلی می شود .»

8-   به خاطر آورید که اگر دیگران توانسته اند به استقلال مالی دست یابند ، پس شما هم می توانید . هر کاری که یک نفر کرده است ، بسیاری از کسان می توانند بکنند . هر کاری در مقیاسی کوچک انجام گرفته است می تواند با پشتکار و پیگیری و مداومت و رغبت ، در مقیاسی وسیع و نامحدود نیز انجام گیرد . همۀ اینها به خودتان بستگی دارد .

9-   برای دیگران و بخصوص عزیزانتان نیز تصویر ذهنی استقلال مالی را بنا کنید . به چشم خودتان همۀ جهان را ثروتمند و دولتمند ببینید . در کمال جرأت و شهامت به این حقیقت ایمان آورید که استقلال مالی یکی از حقوق و موهبتهای خداداد برای همۀ ابناء بشر است ، که شما می توانید از طریق گرایشها و کنشها و واکنشهایتان به تجلی درآورید .

10-  به یاد آورید که همۀ موهبتها پیشاپیش از طرف خداوند در این جهان وجود دارند . از طریق امید والا و آرزویی بلند ، تصاویر ذهنی  و اندیشه و عمل توانگر به تمامی آنها خواهید رسید . تاریخ جهان نشان می دهد که تمام خواسته های ذهنی بشر برآورده شده است . به خواستۀ ذهنی تان بچسبید ، که موفقیت از آن ِ شماست !

 




مـرجـان ::: سه شنبه 85/12/15::: ساعت 10:23 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ