سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان ! دشمن ترینِ مردم نزد خدا، کسی است که سنّت امامی را سرمشق خود قرار می دهد ؛ امّا کردارش راسرمشق خود قرار نمی دهد . [امام سجّاد علیه السلام]

اندیشه توانگر

 

اسـتقلال مالـی

یکی از آرزوهای همۀ کسانی که داری اندیشه یی ، توانگر هستند  این است که بتوانند روی پای خود باستند و از نظر مالی مستقل باشند . فقر یکی از ترسهای نوع بشر است ، و بسیاری از مردم با وجود توانگری بی نظیر عصرما با تنگدستی دست به گریبانند . به محض اینکه قدرت اندیشۀ توانگر رادریابید ، پی می برید که امکان استقلال مالی آنقدرها هم دور نیست و تنها به دیگران تعلق ندارد و می تواند از آن ِ شما نیز باشد !

عبارت « استقلال مالی » ، لزوماً برای همه معنایی یکسان ندارد . اساساً معنای استقلال مالی ، آزادی مالی است . شاید استقلال مالی برای شخصی صرفاً شغلی قابل اتکاء با درآمدی مناسب باشد که از طریق آن بتواند از عهدۀ تعهدات مالی اش بر آید و امور روزانه اش را نیز بگذراند . اما شاید شخصی دیگر در مقیاس یک میلیونر بیندیشد . به هنگام پیشرفت مالی ، مفاهیم و اندیشه هایی که درباره استقلال مالی دارید نیز گسترده می شوند و طبیعتاً آرزومند آزادی مالی عظیم تر و افزون تری می شوید . از این رو ، این آرزو که انسان بتواند روی پای خود باستد و از نظر مالی مستقل باشد ، آرزویی الهی است که در فطرت عاطفی و عقلانی آدمی به ودیعه نهاده شده است تا موجب پیشرفت او در زندگی شود . آرزوی استقلال مالی ، خواه برای یک درآمد هفتگی مناسب و خواه به اندازۀ یک میلیونر ، آرزویی الهی است که نباید سرکوب شود ، بلکه باید به صورتی سازنده عیان و بیان گردد . زیرا تنها در این صورت آدمی می تواند خرسندی و توفیقی را که خواست خداست تجربه کند .

نخستین راه برای حصول استقلال مالی ، نارضایتی از وضع مالی کنونی است . اگر نمی توانید امور را به همان صورتی که هستند بپذیرید ، خیلی هم عالی است ! شما این قدرت را دارید که از طریق اندیشه و عمل توانگر، این وضع را به چیزی بسیار بهتر و رضایت بخش تر بدل سازید و این نارضایتی  می تواند کلید استقلال مالی شما باشد ، البته اگر جرات کنید و آن را به کار ببرید .

همۀ ما دارای عواطف و احساسات می باشیم ، و احساسات ژرفمان می تواند موجب شکوفایی اقتصادی یا ورشکستگی مالی شود ، عواطف آدمی قدرتی خداداد است که باید مراقب آنها بود تا به راه درست برود . عواطف انسان همان حراستی را می خواهد ، که معدن طلا !  زیرا به راستی غنی ترین معدن طلایی است که می توانید در زندگی بدست آورید . اندیشۀ پراکنده و عواطف پراکنده و اعمال پراکنده ، موجب پراکندگی اقتدار ذهنتان می شود که به نوبۀ خود ، انرژی جسمانی شما را که ، برای توانگری نیاز دارید تحلیل می برد . انرژی مغز شما را نیز می گیرد و آنگاه نمی توانید به اعمال سودمند دست بزنید ، یا برنامه هایی مفید طراحی کنید . انگیزه های عاطفی شما را نیز می مکد و آنگاه نمی توانید برنامه هایتان را به کار وادارید .

« با دست برداشتن از فعالیتهای غیر لازم ، معاشرتهای غیر لازم ، روابط غیر لازم ، گفتگوهای غیر لازم ، مخصوصاً صحبتهای غیر لازم با مردمانی صاحب ذهن پریشان و اندیشه های پراکنده ، در می یابید که استقلال مالی همین گوشه و کنارهاست و بسیار نزدیکتر از آنچه می پنداشتید . »

انضباط خویشتن را آغاز کنید . وقت و نیرویتان را به هدر ندهید و تنها با  مردمانی  صاحب ذهن توانگر که با شما هم سلیقه اند و دارای علائق مشابه و سازگارند ، نشست و برخاست کنید . به محض اینکه از جلب رضایت دیگران دست بردارید و جرات کنید به  صدای آواز آهسته و ملایم  پیشرفت ، در دلتان گوش فرا دهید ، می توانید یقین بدارید که در راه استقلال مالی قرار گرفته اید !  بسیاری از مردم مشتاق این استقلال هستند ،  اما هرگز به آن نمی رسند زیرا حاظر نیستند حتی برای مدتی کوتاه خودشان و شیوۀ زندگیشان را منضبط کنند . شاید تمرکز از صبح تا شب ، بر توانگری به چشمتان افراطی بنماید ، یا شاید تمرکز محض بر توانگری و کنار گذاشتن هر چیز دیگر _ همکارانی صاحب ذهنیت منفی یا اشخاصی که مدام به شکست می اندیشند یا از ریشه بر کندن هر رابطۀ نامطلوب یا دقت شدید در چگونگی گذراندن وقت و گزینش یاران و آشنایان یا حتی احتیاط کامل در چند و چون گذران وقت – را زیادی روی بپندارید . وقتی تصمیم به انجام این شیوه می گیرید در می یابید که همچون پاره کردن پوستۀ سخت و ضخیم ِ افکار و احساسات و فعالیتهای محدود،  است . هر گاه این پوسته را پاره کنید می توانید از یک زندگی متعادل لذت ببرید .

بگذارید فنّی ساده و عملی را ، که از همین امروز می تواند کمکتان کند تا توانگرتر شوید به شما بیاموزم . اگر به این تمرین ادامه بدهید حتماً می توانید شاهد توانگری افزون تر و استقلال مالی شوید ! قدیمی ها معتقد بودند که در رقم « ده » قدرت جادویی افزایش وجود دارد . از این رو ، از هم اکنون هرگاه به پول می اندیشید – خواه این پول در آمدتان باشد و خواه پولی که می پردازید و خواه مبلغ چک یا موجودی کیف پولتان یا پس اندازتان – ذهنا ًً مجسم کنید که ده برابر آن مقدار به سوی شما باز می گردد . این فنی فرح انگیز و سحر آسا برای افزایش پول است .

با هر رقمی که مواجه می شوید آن را ضربدر ده کنید و منتظر باشید تا از راههایی شگفت و بی همتا به سویتان آید . به این طریق ، بر خلاف شیوۀ معمول که فکر می کنید به اندازۀ کافی ندارید ، به این مساله می اندیشید که چقدر دارید و چقدر به سویتان می آید . با ده برابر کردن پولتان ، ذهنتان خود به خود به چای تنگدستی به توانگری می اندیشد . چون ذهن به ارقام معین فوراً پاسخ مثبت می دهد ، گویی زمین و آسمان دست به دست هم داده اند تا همۀ پولها را به مسیر شما بکشانند .

هر بار با معامله یی ، مواجه می شوید فوراً آن مبلغ را ضربدر ده کنید و خداوند را سپاس بگزارید که بی درنگ ده برابر آن برای مصارف شخصی خودتان به سویتان باز می گردد . این سریعترین و مطمئن ترین و فرح انگیزترین راه  برای فارغ التحصیل شدن و گرفتن دکترا در رشتۀ اندیشۀ توانگر است .

علاوه بر ده برابر یا حتی صد برابر کردن پولتان یا ارقامی که با آنها مواجه هستید ، پیشنهاد می کنم مدام به تصویر زندگی دلخواهتان بیندیشید . روزنامه ها و مجلاتی را بخوانید که سرشار ار تصاویر و تبلیغات لباسهای زیبا و چشمگیر و خانه های فاخر و شکوهمند و تفریحات دلنشین و پر تجمل ، و  همۀ چیزهایی است که آرزومند تجربه اش هستید بی وقفه تصاویر ذهنی و درونی زندگی دلخواهتان را بسازید و بسازید و بسازید .

فن ّ به این سادگی می تواند شما را از اندیشۀ کمبود و تنگدستی برهاند و گرایشتان را کاملاً عوض کند تا به راستی معتقد شوید  :

« این عالمی غنی و سرشار از وفور نعمت ، برای من و توست . » 




مـرجـان ::: دوشنبه 85/12/7::: ساعت 1:26 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ