سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود پسندیدن مانع به زیادت رسیدن است . [نهج البلاغه]

اندیشه توانگر

 

تخیـل خــلاق

یکی دیگر از قدرتهای خارق العاده  شما تخیل خلاق است . همه ی ما می خواهیم  بر رویدادهای زندگی مان تسلط معنوی داشته باشیم و برای توانگری افزون تر برنامه ریزی کنیم . از این رو ، هر شب پیش از خواب باید به کارها و برنامه های روز بعد بیندیشیم . برای پرورش قدرت خارق العاده تخیل خلاق ، پیشنهاد می کنم :

به جای نگرانی برای رویدادهای روز بعد ، یا اندیشیدن به مشکلات ، آنچه را درباره ی رویدادهای روز بعد می دانید در ذهنتان جمع آوری کنید . فکر کنید که صبح فردا را با کدام کارها باید شروع کنید . آنگاه ذهنا ً به سراغ یکایک کارهایی بروید که می خواهید سراسر روز به انجام آنها بپردازید . آن رویدادها و برنامه ها را در ذهنتان مرتب و منظم کنید و به طرز دلخواه سرو سامان بدهید تا آنگونه که دوست دارید پیش بیایند . هرگاه احساس تردید و ترس کردید به تاکید بگویید :

« نیکی وقدرت الهی خداوند این وضعیت را به دست می گیرد و همه چیز درست و نیکو انجام میپذیرد . »

همه پیشرفتهای خوشایند و مثبت و دلپذیری را که می خواهید روز بعد تجربه کنید ، از نظر بگذرانید و برای موفقیت کامل در همه ی فعالیتهای روز در دلتان به تاکید بگویید : « برای همه ی توفیقات الهی فردا ، برای همه ی ثمرات رضایت بخش فردا ، و برای همه ی شادمانیهای بیکران فردا ، خدا را شکر می کنم . »  آنگاه همه ی مسائل و اندیشه ها را از ذهنتان بیرون کنید و آرام بخوابید .  

از این طریق ، از تخیل خلاق خود به درستی استفاده کرده اید تا از وضعیتی که در آن هستید ، ثمره درست را برانگیزید . اینجاست که همه ی موقعیتها و اوضاع و شرایط و انسانها ، دست به دست هم خواهند داد تا عالی ترین حاصل و توانگر ترین توفیق را ، به راه شما بکشانند . به راستی که خوشا به حال آنان که برای حل مشکلات خانوادگی و شغلی و اجتماعی و معنوی خود ، از این شیوه سود می جویند .

برای پاک کردن خاطره های نا خوشایند ، شکستهای شغلی  و عاطفی ، ناهماهنگی در روابط ، و سایر تجربه های منفی گذشته ، می توان از تخیل خلاق استفاده کرد . برای این کار باید زمان و مکان و اشخاص آن موقعیت را به خاطر آورید ، آنگاه ذهنا ً ببینید که آن تجربه به همان شکلی در آمده است که شما می خواهید . وقتی درباره ی خاطره یی منفی  ،  کاری مثبت می کنید ، الگو یا قالب فکری منفی از طریق الگو یا تفکر مهر آمیز و مثبتی که جانشین آن می کنید پاک و محو می شود .

سعی کنید همه اشخاصی که باعث ایجاد تجربه های بد و منفی در شما شده اند را ذهناً رها کنید و آنها را ببخشید . از این طریق ذهنتان را از همه ی خاطره های منفی که شاید سالها در ذهنتان خانه کرده اند برهانید . آنگاه سرشار از احساس سبکی  و آزادی ، به آرمانهای غنی و اندیشه های توانگر رو می آورید . به راستی تخیل خلاق شما می تواند راه  تجلی موهبتهای تازه را بر شما بگشاید .

از راه همکاری گروهی نیز می توانید بر میزان توانگری خود بیافزایید هر گاه  دو اندیشه ی هماهنگ به هدفی واحد معطوف شود ، نیرو و انرژی ذهنی مضاعف سبب می شود که آن هدف زودتر و با وسعتی عظیم تر به ثمر برسد . پس به آن عضو قابل اعتماد خانواده یا دوستی که به او اطمینان کامل دارید بگویید ،  در آرامش و خلوت خود به خواسته ی شما بیاندیشد و آن را به سرانجام رسیده ، ببیند . تنها شرط این مسئله این است که آن شخص قابل اعتماد باید با شما در هماهنگی کامل باشد . اگر به آن شخص اعتماد کامل دارید ، هر چه در ذهنتان می گذرد به او بگویید . با او درددل کنید . بگذارید خالی و سبک شوید . نظرش را بپرسید و بخواهید که در دعاهایش شما را یاری و حمایت کند . هرگاه  دو ذهن به هدفی واحد توجه کنند ، با قدرتی برتر یگانه    میشوند ، که سرشار از آرمانهای برتر و شعور خلاق و دانش مطلق است . آنگاه فکر الهی ، اسرار را بر شما فاش می کند و راه درست را به شما نشان می دهد . فقط در نظر بگیرید که در هدفهای همگانی این وظیفه شماست که همکارانی را که برای رها کردن قدرت خارق العاده تخیل خلاق خود بر میگزینید ، در کمال دقت انتخاب کنید . زیرا حتی اگر یک نفر با هدفتان سازگار و هماهنگ نباشد ، می تواند آنقدر فضا را از اندیشه های ترس و تردید و خصومت لبریز و مسموم کند که جریان آرمانهای خلاق را بند آورد .

 هم شهود ، هم تخیل خلاق ، به ذهنهای هماهنگ به سرعت پاسخ مثبت می دهند و در سکوت و تنهایی و آرامش ، به ویژه در حال استراحت عمیق ، بهتر از هر وقت دیگر کار می کند . مثلاً پیش از خواب ، بهترین موقع برای پرورش شهود و تخیل خلاق است .

هرگز قدرت و منزلت سکوت و آرامش را دست کم نگیرید . هیچ گاه نسبت به قدرتهای خارق العاده وجودتان که می تواند بر اعتماد به نفس شما بیفزاید  بی توجه نباشید و برای وجود این قدرتهای خارق العاده و قرار گیری آنها در مسیر تقدیر الهی ، خداوند را شکر و سپاس بگویید . 

 




مـرجـان ::: جمعه 85/11/20::: ساعت 12:58 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ