سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی، با شخص بی ادب، خالص نمی شود . [امام علی علیه السلام]

اندیشه توانگر

                                                              قدرتهای خارق العاده ای که در شما هست  

همانطور که در قسمت قبل گفتم ، شهود هم از راههای درونی و هم از راهها بیرونی کسب می شوند .  شهودی که  از راههای درونی کسب می شوند و چگونگی شناخت آنها را در قسمت قبل گقتم ، حال در این بخش به بررسی شهود بیرونی می پردازم .

شهود از راههای بیرونی از طریق کلام دوستان ، عبارت مجله یا کتاب یا رشته یی از رویدادهایی که پیرامونمان  پیش می آیند ،  جلوه گر می شود .تا به حال حتما برای شما هم پیش آمده ،  آن  لحظه که در تصمیم گیری برای انجام کاری بر سر دوراهی قرار گرفته اید  ناگهان مطلبی از یک مجله یا پیامی از رادیو و یا صحبتی از دوستان ، گویی پاسخ سوال شما می شود و شما را وادار به انتخاب یکی از راهها می کند . اینها همه شهودی هستند که از راههای بیرونی به ما می رسند .

 دوستی می گفت ، پسر بچه ای بد رفتار و تند خو داشت و دائم به این فکر بود که او را به مهد کودک بفرستد تا از خانه دور شود و رفتار درست را بیاموزد ولی مطمئن نبود که این کار درست است یا نه ، پس هدایت شهودی طلبید . چندی نگذشت که  از رادیو شنید  : « بهترین جا برای کودکان بد رفتار ، خانه ی آنهاست . » او نیز از فکر فرستادن بچه اش به مهد کودک منصرف شد و با توجه و محبت بیشتر ، رفتار کودکش را اصلاح کرد .

دوست دیگری می گفت : روزی می خواستم برای تعطیلات به مرخصی بروم ولی مطمئن نبودم که این کار را بکنم یا نه ؟ هدایت شخصی طلبیدم ، ولی هیچ الهامی به دلم نیفتاد . یک روز مجله ای را باز کردم و چشمم به این عبارت افتاد : « چرا نروی ؟ »  این جمله ، کارش را کرد و تصمیم گرفتم که به مرخصی بروم و همه چیز خود به خود درست شد . 

هر گاه مشکلی پیش می آید – خواه شخصی و خواه شغلی – آن را با خود نگاه ندارید ، صبر نکنید تا بزرگتر شود ، منتظر نشوید تا سر فرصت خودتان را شر آن خلاص کنید . بی درنگ هدایت و دانش مستقیم بطلبید و مراقب نشانه های درونی و بیرونی باشید . از هم اکنون شهود خود را بپرورانید . اگر به هنگام دریافت رهنمودهای شهودی درونی و بیرونی ، با ایمان کامل به آنها رفتار کنید ، هرگز اعمالتان اندکی زود یا اندکی دیر انجام نخواهد گرفت ، هیچ چیز خراب از کار در نخواهد آمد ، بلکه همواره در لحظه درست و مقرر وارد صحنه ی عمل می شوید و همه چیز نرم و هموار پیش خواهد رفت . اما اگر پس از اطاعت از رهنمودهای شهودی بسیار روشن و نیرومند ، ثمره ی دلخواه پیش نیامد آزرده نشوید . شاید به ظاهر چنین به نظر بیاید که امور به راه خطا می روند ولی مطمئن باشید که همه چیز در راه ایجاد حاصل درست و ثمره ی نیکو سرگرم کار است و شهود الهی ثمره ی کامل و بی نقص و بی همتا را به بار می آورد .

امرسون خیلی خوب به قدرت سحر آسای شهود رسیده بود . از این رو گفت :

 

« با شــهود ، بـه جـــهانی جدید گام می گذاریـــم ، آنـجا که جــان ، در دل آدمی بـر تخت می نشنیـد . آن روز ، روز بـیـنش باطن است و تــحول و تبـدیـل نـبوغ ، به اقتـــدارعمـل . »

 

بینش ، نامی دیگر برای دانش باطنی یا شهود است و در تعلیمات دینی ما از این کلمه به جای شهود بیشتر استفاده شده است ،  که از آن طریق می توان قدرت نبوغ را به قدرت عمل و ثمرات عملی تبدیل کرد .  

 




مـرجـان ::: پنج شنبه 85/11/12::: ساعت 6:42 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ