سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است [ در طبیعت [سرشته و [ به گوش [شنیده و تا سرشته نباشد، شنیده سود ندهد . [امام علی علیه السلام]

اندیشه توانگر

                                                           

                                                            قدرتهای خارق العاده ای که در شما هست !

 

همه ی انسانها  علاوه بر قدرتهای مشاهده و ادراک ، دارای قدرتهای ژرف تر ذهنی مانند شهود و تخیل خلاق هستند . همه ی اشخاصی که دنیا آنها را نابغه می خواند کسانی بوده اند که دل و جرات به خرج داده اند و به ندای شهود و تخیل خلاق خود گوش فرا داده اند و از هدایت آن اطاعت کرده اند. پیروی از رهنمودهای باطنی چنان ثمرات شگفتی به بار می آورد که دیگران می پندارند آنها صاحب استعدادها و نبوغی خارق العاده اند . در واقع ، آنها دارای قدرتهای غیر عادی نیستند . آنها به جای خفه کردن این قدرتها ، از شهود و تخیل خلاق خویش که برای رسیدن به توانگری و کامیابی و زندگی بهتر لازم است ، استفاده کرده اند .

با نگاهی روشن بینانه در میابیم که با قدرتهای ذهنی ای  دنیا می آییم  که از آنها چندان خبری نداریم . برای ایجاد توانگری و کامیابی دلخواه باید این نیروهای کشف نشده را در خود بیدار کنیم . معمولاً توجه ما به فعالیتهای بیرونی و دنیای خارج معطوف است و ما ندای شهود را نمی شنویم و هدایتش را درک نمی کنیم . هنگامی که در راه بیدار کردن شهود می کوشیم باید هر روز مدتی به فضای آرام درون خود رو آوریم .

شهود ، یعنی دانش و دریافت آنی درباره ی چیزی بدون استدلال . در واقع ، شهود الهامی درونی و باطنی است که به صورت اندیشه یا طرحی به ذهن هشیارتان می آید . این بارقه ها را گواهی دل یا « آواز ملایم و آهسته » می خوانند .

یکی از نویسندگان نوشته است : « لازمه ی عصر فضا ، جسارت و فردیت بشر است . » اتفاقاً این دو ویژگی نزد کسانی یافت می شود که به ندای باطن خود گوش می دهند و از راهنمایی شهودی آن پیروی می کنند . برای همه ی ما پیش آمده که درباره ی انجام کار یا تصمیمی الهاماتی به ما می شود و معمولا ما آنها را نادیده می گیریم . شاید آنها را به طرزی باور نکردنی شگفت و عالی دیده ایم و سعی در سبک و سنگین کردن آنها داشته ایم . شهود ، کاری به استدلال و سبک و سنگین کردن ما ندارد ، زیرا توضیح نمی دهد ، تنها راه  نشان می دهد و شما را آزاد می گذارد که آن را انتخاب یا رها کنید .

نوابغ و انسانهای معتمد به نفس ، به الهامهای باطنی خود ایمان دارند و بدون ذره یی استدلال آنها را دنبال می کنند . به همین دلیل آنها را نوابغ می خوانند . مردم عادی معمولاً منتظر « اثبات و گواه و دلیل » در کشمکشهای عقلی درجا می زنند . هنر مندان و شاعران و نویسندگان و موسیقیدانان و عرفا ، از طریق شهود با ذهن دانای کل تماس می گیرند و آنگاه حاصل آن تماس را به جهانیان ارزانی می دارند .

گاه شهود به صورت الهامی درونی و گاه از راههای بیرونی به سراغتان می آید . در این قسمت به شهودی که از راههاهی درونی به سراغمان می آیند می پردازم : 

شهود درونی ، گاه به  صورت « آری » و گاه به صورت « نه » نمایان می شوند . گاه این « آری » آنقدر آرام و نرم و ملایم است که دست کم نخست آن را نادیده می انگارید زیرا نمی کوشد شما را مجاب کند . اگر آن را نادیده انگارید ، بسیار آرام دوباره و دوباره آنقدر به ذهنتان می آید تا دیگر بار از آن آگاه شوید .چه بسا که بارها شده است که  آرزو و یا تصمیمی  در سرمان بوده  که به دلایلی که ذهن بشریمان آن را مقدور نمی دانسته کنا ر گذاشته ایم و دوباره و دوباره در طی سالیان بعد به ذهن و دلمان رجوع کرده اند . گویی آنگاه که شهود به صورت « نه » به سراغ آدمی می آید شدید تر و نمایان تر است . معمولاً از آنجا که ما انسانها بیشتر آرزوهای خود را محال و دست نیافتنی می دانیم ، منتظر شنیدن « نه » از شهود هسنیم و گویی این صدا را بلند تر و مؤکد تر می شنویم و احساس نا آسودگی ناشی از این « نه » آنقدر شدید است که جز اطاعت از آن چاره ای نمی ماند .

برای اینکه بیاموزید چگونه صدای شهود را بشنوید و از هدایت آن بهره مند شوید باید ذهنتان را از اندیشه های آشفته و پراکنده رها کنید و در آرامش ، با دقت به صدای شهود توجه کنید و راهنمایی هایش را بپذیرید . برای پرورش شهود و کسب پاسخهای « آری » و « نه » ، این پنج گام را دنبال کنید .

 

  1. در یابید که شهود نیرویی معنوی است که توضیح نمی دهد و به استدلال نمی پردازد ؛ تنها راه موهبت عظیم تر را به شما نشان می دهد . و این وظیفه ی شماست که با ایمان و اطمینان ، آنجه را به دلتان می افتد دنبال کنید تا بتولنید خیر و صلاح خود را به دست آورید .

 

  1. به هنگام انجام کار روزانه ـ خواه کارتان ذهنی باشد و خواه جسمی ـ به گونه ای عمل کنید که گویی در حضور خداوند و شهود الهی هستید . به گونه یی خود را آموزش دهید که در یابید شهود و راهنمایی الهی همواره با شماست ، به شما علاقه مند است ،  همه چیز شما را می داند و از هدایت و کمک به شما به وجد می آید . با این دید ، در خود و پیرامونتان توانایی و توفیق و اقتداری تازه می یابید . و شرایط و تجربه های دلپذیر را یه سوی خود جذب می کنید . هر چه بیشتر به این خرد لایتناهی و مهربان که دانای کل است بیندیشید و به هدایت شهودی و رهنمودهای الهی او که در شما و برای شما سرگرم کار است فکر کنید ، کمتر خودتان زحمت خواهید کشید تا اوضاع را درست کنید و سرو سامان بخشید .

 

  1. پس از آغاز این گامها ی ذهنی مشاهده می کنید که دیگر لازم نیست برای درست کردن امور تلاش کنید . به هر چه بیندیشید و نوجه کنید و علاقه مند باشید ، اسرارش را بر شما آشکار می کند . گویی به هر چه بنگرید یا در هرچه تامل کنید ، مشتاق شناخت شما می شود . دیگر ، موهبت دلخواهتان دور و غیر قابل دست رس و جدا از خودتان نمی بینید و بعکس ، در می یابید که به یاری شهود الهی همه چیز پیشاپیش به صورت اندیشه و برنامه و راه و روش انجام و عاقبت ، به صورت ثمرات دلخواه در اختیارتان است .

 

  1. پس از گذران این مراحل ناگهان « حسی » یا « الهامی » به صورت گواهی دل به شما می گوید که کدام کار را بکنید و کدام را نکنید و پس از پیروی از انچه به دلتان افتاد ، شادمانه در می یابید که شهود الهی که آن حس یا  الهام را به شما عطا کرده بود پیشاپیش راه توفیق را برایتان آماده کرده است ! در می یابید که چون با ایمان و بدون استدلال رهنمودهای شهود را دنبال کنید ، موهبت دلخواهتان بسیار سریع تر از انچه بتوانید بپذیرید پدیدار می شود . از این رو الهام یا گواهی دل نشان می دهد آنچه آرزومندش هستید آرزومند شماست .

 

« آرزو ، دست نوازشگر خداست که درب ذهنتان را می کوبد ، تا موهبتی عظیم تر را به شما ببخشاید » .

 

 مطمئن باشید وقتی دلتان از آرزویی ژرف لبریز است ، نشانه ی آن است که پیشاپیش برای شما مهیا شده و منتظر است تا آن را باز شناسید و بپذیرید و این بدان معنا نیست که طالب موهبتهای دیگران هستید و یا موهبت دیگران را می ستایید . شاید معادل الهی موهبت بک نفر دیگر را بخواهید و باید برای معادل الهی متعلق به خودتان سپاس بگذارید .

 

  1. اکنون خود را برای دریافت شگفتیها اماده کنید ، زیرا مشکلات همواره به گونه یی که خود تصور می کنید حل نمی شود و میراث الهی نیز از راهی نمی رسد که ذهن بشری شما تصور می کند . اگر در این مرحله ، خودتان را برای دریافت ناگهانی شگفتیها آماده نکنید ، چه بسا موهبتها از بغل گوش شما بگذرند و آنها را از دست بدهید . اینک بر شماست که قاطعانه تصمیم بگیرید که تنها نیکی را برگزینید و نیز از میان تجربه های گونا گونی که پیش می آید تنها نیکی را بپذیرید . از این طریق رویدادها همان گونه پیش می آیند که شما می خواهید و تصمیم گرفته اید . 



مـرجـان ::: پنج شنبه 85/11/5::: ساعت 1:54 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ